zaterdag 20 maart 2010

Fieldtrip 2: Holland Casino

Een mooie gelegenheid om uit te gaan!

Vrijdag ochtend 26 maart 2010, de wekker gaat en er staat een mooie dag op de agenda. Interessant het Holland Casino, eenmaal aangekomen hebben we onder het genot van kopje koffie en een aantal Petit Fours hebben we geluisterd naar de presentatie over het Casino en wat het concept precies inhoudt. Deze werd gegeven door Jean-Paul Lesman. Hij bracht het echt met een supergezellige sfeer en wat grapjes tussendoor waardoor ik vind dat hij zijn publiek zeer goed wist te boeien.

Hierna hebben een rondleiding gehad door het Casino en zijn we door een tal van kamers en speciale plekken gekomen. Ook een plek waar ik nooit zal komen namelijk de high limit area. Het verhaal wat erbij verteld werd was ook zeer leuk. In de kamer worden namelijk bets gemaakt van €100.000 zonder problemen. Erg leuk om te horen en vooral de manier hoe ze proberen hun gasten het naar de zin te maken. Dit doen ze door middel van gratis eten en drinken aan te bieden. En niet alleen maar cola, nee ook de duurste whisky van 16 jaar oud en dit soort lekkernijen. Hierna zijn we nog bij een kapel geweest waar een diversiteit van activiteiten ondernomen kunnen worden met betrekking tot de zakelijke markt.

Hierna kregen we even de tijd om ons te registreren bij het Holland Casino zodat we ook na 12.00 uur gewoon naar binnen konden lopen zodat we onze interactie opdracht konden voltooien.

De case die we opkregen was als volgt:
First Time Visitors zijn een uitdagende, maar lastige doelgroep voor het Holland Casino. Zij moeten nog bespeeld worden, want van deze bezoekers wil Holland Casino graag dat ze herhaalbezoeken brengen in de toekomst. Een eerste indruk is erg belangrijk voor de verdere beleving van Holland Casino en er moet optimaal gebruik van gemaakt worden.

Erg uitdagend maar leuk, met het groepje van mij hebben we het volgende hierop bedacht wat helaas tot de 2de plaats resulteerde:

De oneliner: Play Together, Play Safe.

Kennis laten maken met spellen door middel van een 4 daags arrangement van een aantal uren per dag. Een korte voorlichting over verslaving, als mensen hiervan afweten dan kunnen ze de kenmerken snel opmerken en op tijd voorkomen dat ze een verslaving kweken. Hierdoor spelen ze safe. We hebben hierbij ook gedacht aan alle waarden van het casino en deze terug te laten komen in het concept. Zo hadden we het idee de spel uitleg kamer te veranderen in een belevingswereld en niet alleen maar de goktafels en een saaie muur. Laat mensen zien dat ze er zijn en dat ze welkom zijn.

Helaas een 2de plaats, het was te duur om te realiseren om even kort de feedback terug te halen. Wat zeer verassend was omdat geld geen rol speelde. De persoon die eerste de beoordeling zou doen moest weg en dit werd overgenomen door iemand die geld wel belangrijk vond. Wat natuurlijk terecht is.

Het was een zeer geslaagde dag en ik heb hieronder de reflectie uitgewerkt van deze fieldtrip.




Reflectie

Hoe zit de organisatie in elkaar?
Holland Casino is door de Nederlandse overheid aangewezen als enige vergunninghouder voor het aanbieden van casinospelen in Nederland. De raad van commissarissen (rvc) voor Holland Casino wordt benoemd door de minister van Financiën. De raad van commissarissen wordt ondersteund door de audit commissie. Deze commissie heeft tot taak het uitvoeren van toezicht op de interne beheersing, financiële verslaglegging en naleving van regelgeving binnen Holland Casino. Tevens adviseert de audit commissie de raad van commissarissen ten aanzien van de goedkeuring van de jaarrekening en de jaarlijkse begroting, alsmede over belangrijke kapitaalinvesteringen van Holland Casino. De audit commissie wordt op haar beurt ondersteund door Corporate Audit (CA). Dit onafhankelijke controleorgaan helpt Holland Casino haar doelstellingen te behalen door de effectiviteit van corporate governance, risicomanagement en interne beheersing te evalueren en te verbeteren. Naast ondersteuning voor de audit commissie functioneert Corporate Audit als partner van het bestuur en het management op het hoofdkantoor en in de vestigingen.
Holland Casino heeft ambitie. De ambitie om een toonaangevend casinobedrijf in Europese context te worden. Daar geloven we in. We geloven ook dat alleen gerealiseerd kan worden als we iedere dag, met elkaar, betekenis en inhoud geven aan ons Mission Statement: Wij brengen Spel & Glamour met Plezier!

Onze missie en onze gasten:
Wij brengen spel en glamour met plezier. Dat doen we voor onze gasten. In onze casino's draait het natuurlijk om het spel. Maar wij brengen dit met passie en plezier. Door ons spel, onze service en ons entertainment bieden wij onze gasten iedere keer weer een unieke en sprankelende ervaring met allure.
Onze missie en onze samenleving:Wij zijn een bijzonder bedrijf dat midden in de samenleving staat. Holland Casino is er voor iedereen. Wij brengen het spel op een professionele en integere manier. En we bieden het spel op een veilige manier aan. Onze gasten verwachten dat ook van ons. Daarnaast beseffen we dat we bepaalde verantwoordelijkheden hebben en daar handelen we ook naar. Door middel van ons Preventiebeleid Kansspelen beperken we de risico's van het spel.
Onze missie en onze toekomst:
Wij zijn een eigentijds bedrijf. Continu bezig om ons te ontwikkelen en om onze gasten optimale kwaliteit te bieden. We investeren in onze medewerkers, in onze producten en in onze casino's. We willen onze gasten het nieuwste op het gebied van kansspelen en uitgaan bieden. Zo houden we ons bedrijf stabiel en gezond. En zijn we goed voorbereid op de toekomst. Holland Casino is een bijzonder bedrijf, met bijzondere mensen, dat een bijzondere beleving creëert. Een bedrijf om trots op te zijn.
Onze missie en onze collega's:
Wij vinden het leuk om in een wereld van spel en glamour te werken. Samen willen we van Holland Casino een plek maken waar iedereen met plezier werkt. Waar iedereen goed tot zijn recht komt. En waar iedereen oprecht betrokken is. Want alleen samen kunnen we onze gasten een bijzondere ervaring bieden. Holland Casino, dat zijn wij.
*Bron: http://www.hollandcasino.com/nl-NL/organisatie/default.html


Wat valt je op aan de organisatie?
Het beleid wat ze in al die jaren hebben opgebouwd, hier gelden gewoon echt super goede en superstrakke regels wat ik wel kan waarderen. Toen er werd verteld over de training die mee werd gegeven op het moment je bent aangenomen was ook een punt wat me goed opviel. Ze willen het personeel daadwerkelijk de visie en de waarden meegeven van het casino en de overheid. Deze kunnen dan weer vertaald worden naar de gasten.

Wat doet de organisatie goed volgens jou?
Ik vind het erg mooi om te zien hoe ze hun gasten kennen. Dit natuurlijk door de registratie aan het begin, maar ook als de persoon in kwestie vaker komt. Het feit wil namelijk hoe beter jij je mensen kent en hoe strakker je hiermee omgaat des te beter de onderlinge relatie is. Erg leuk om te zien hoe ze hospitality toepassen. Ik vind het erg gaaf om te zien omdat ik namelijk zelf altijd in de horeca heb gezeten en weet wat vaste gasten belangrijk vinden en hierop moet je kunnen inspelen.

Wat doet de organisatie minder goed volgens jou?
Ik vind persoonlijk dat het Holland Casino beter kan inspelen op de behoefte van “jonge gokker”. Hier zijn ze al mee bezig en het kan beter. Het is minder omdat hier toch al veel geld gemoeid mee gaat en als je deze kosten kunt drukken door middel van een omzetstijging dan zeg ik geweldig.

Waar zie je verbeterpunten?
Het is moeilijk om hier een antwoord op te geven ik vind dit namelijk het toppunt van een perfect concept. Als ik er eens langer over nadenk zou ik persoonlijk de horeca en voornamelijk het eetgedeelte eens onder de loep nemen. Kijken of je hier nog meer kan uitslepen. Eventueel een arrangement met gokken en eten, iets met amusediners organiseren in deze locatie waar ze in de kapel genoeg plaats voor hebben. Een netwerkborrel opzetten (ik kan niet terugvinden dat deze al bestaat hierbinnen).

Wat spreekt je aan en wat spreekt je minder aan de organisatie aan?
Hetgeen wat me aanspreken binnen de organisatie is dat ze hun personeel strak en zeer netjes bijhouden. Een belangrijk punt om de behoefte van de consument extra te bestempelen. Hetgeen wat me minder aanspreekt is de verslaving van sommige gasten. Hier krijg je zeker mee te maken en dit moet je op een goede manier afhandelen wat nogal eens lastig kan zijn in mijn ogen. Een minder aspect van het werk, maar wel een zeer leerzaam aspect op psychologisch gebied.


Zie jij jezelf bij de organisatie werken? Zo ja, in welke positie? Zo nee, waarom niet?Ik zie mezelf zeker werken binnen deze organisatie. Qua functie kies ik dan voor marketingmanager en iets met Public Relations. Heerlijk contacten onderhouden, nieuwe acties uitstippelen. Creatief zijn, grotendeels zonder budget grenzen wat ons verteld is. En hierbij een extra bijdrage leveren aan de vrijetijdsbeleving van de consument.

Wat zijn je belangrijkste leerpunten van de fieldtrip?
Een schitterend kijkje achter de schermen. Hoe en wat iets dieper ingaan het product en de boodschap achter het product. De voornaamste leerpunten zijn geweest voor mij:
- Inspelen op de gasten & de manier waarop dit gaat.
- Beweegredenen van het Holland Casino.
- De regels omtreft het opstarten van een Casino.

Hoe heeft deze fieldtrip bijgedragen aan je werkveldoriëntatie?
Zeker te weten, ik had namelijk al een tijd in gedachten dat ik voor de specialisatie LPM wou kiezen en nu weet ik het zeker. Ik heb bewust gewacht met deze keuze totdat de fieldtrip was geweest. Het beste is om dan bij een onderneming te kijken waar het zo ontzettend goed en strak is geregeld. Marketing is hier echt tiptop in orde. Ik moet zeggen echt een geweldige en zeer gezellige ervaring. En inderdaad de specialisatie LPM gaat het worden voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten